top of page

לימודי ימימה- קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ

אורית לנדאו, לימודי ימימה, ימימה, שיטת ימימה, חשיבה הכרתית

"קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוֹד ה' עָלַיִךְ זָרָח"

בעת השבועות שמקשרים בין תשעה באב לראש השנה נקראים שבועות של נחמה- ''שבעתא דנחמתא". ימים בהם שערי הלב והשמיים פתוחים ומזמינים מתוכנו את התנועה, את הכוונה ואת מאוויי הלב שלנו להתקרבות ולחיבור החלקים הקרועים, השסועים והנאבקים שבקרבנו.

כאשר מופיעה בי חולשה, כאב, הסבל העיקרי הוא לא ההתרחשות או הזולת שלכאורה ''גרמו'' לי להרגיש כך, אלא עיקר הסבל הוא זה שקשה לי לשאת את חולשתי ואני מתחילה להיות נגדי, שופטת, מאשימה ומבקרת את עצמי. כלומר מופיעים בתוכי קולות שאומרים לי: "שוב פעם זה קורה לך", ''מה יהיה הסוף איתך", ''זאת אשמתך", "כל הלימוד וההבנות לא עוזרות לך", "אין לך כל סיכוי", "את לא תשתני אף פעם". קולות שכל כך מחלישים ומשכנעים אותי שהם יישארו כאן לתמיד, שהם לא מתכוונים ללכת לשום מקום ושאין לי שום סיכוי מולם.

בלימודי ימימה אנו לומדות להבין שהקולות הללו הם אשלייה. אלו קולות שמופיעים ברגע של שכחת הטוב. אלו הם קולות של הילדה הקטנה שנמצאת עמוק בתוכנו, ילדה שכל תפיסת המציאות שלה היא או שחור או לבן- הכל או לא כלום.

שם, במקום הכואב הזה, לגשת לעצמי בהמון חום רכות וחמלה- "הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי לִבְשִׁי בִּגְדֵי תִפְאַרְתֵּךְ" זאת פעולה פנימית, נפשית, שעלינו לעשות. למשוך על עצמנו לבוש של בגדי תפארת על אף כל הסבל, המחלוקת, הכאב, המאבק, ההתנגדות, האשמה, הייאוש והריקנות שכל כך מורידים ומחלישים אותנו.

"עַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה". ריפוי מתרחש כאשר מקננת עמוק בלבנו האמונה בטוב, ניצוץ א-לוה ממעל שאיתו הגענו לעולם, ובו אנו נזכרות ואותו אנו מושכות על עצמנו כמו שמיכת אהבה, כ-לבוש של אור, של טוב. לכוח הזה אנו מתקרבות. לכוח הזה אנו מתחברות. זאת כל עבודת האדם שנעשית עם הודייה ובקשה.

הכל ביחסי, בחלקי, ולפי המידה המתאפשרת לי כרגע, מתוך הבנה שכל המערכת, שאני חלק ממנה, נמצאת תמיד בתנועת צמיחה, התפתחות, התחדשות ובנייה.''וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים'' בונה אותי ובונה את העולם ומאפשר לי להכריע את עצמי ואת העולם כולו לכף זכות.

כשאנו מרגישות ''עֲזָבַ֣נִי ה' ושְׁכֵחָֽנִי", קיימת ברקע, ביסוד, בבסיס- ההבטחה " אָנֹכִי לֹא אֶשְׁכָּחֵךְ". כותבת ימימה- "תמיד יש רחמים של הקב''ה. תמיד".

קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוֹד ה' עָלַיִךְ זָרָח: כִּי הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה אֶרֶץ וַעֲרָפֶל לְאֻמִּים וְעָלַיִךְ יִזְרַח ה' וּכְבוֹדוֹ עָלַיִךְ יֵרָאֶה

עקוב אחרי
  • Instagram
  • YouTube Social  Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page